Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy–Kapıkule Kesimi Hızlı Tren Projesi

You are here:

Çerkezköy-Kapıkule arası 152.906 km çift hat, istasyon yan yolları ve yeniden yapılacak mevcut hatlar için tüm elektrifikasyon işlerini kapsamaktadır.

Projede toplam 6 adet istasyon bulunmaktadır.

  • Çerkezköy Yolcu İstasyonu
  • Çerkezköy Yük İstasyonu
  • Büyükkarıştıran İstasyonu
  • Lüleburgaz İstasyonu
  • Babaeski İstasyonu
  • Edirne İstasyonu

Proje kapsamında Cer gücü temini için 2 adet yeni trafo merkezinin imalatı ve mevcut Edirne Trafo merkezinin yenilenmesi işleri, mevcut hat ile bağlantı noktalarındaki katenerin modifikasyonu dahil tüm hattın katener sisteminin kurulması işleri, güç temini için yardımcı servis trafoları, alçak gerilim panoları, UPS,

aydınlatma, ısıtma ve havalandırma sistemleri dahil tüm yardımcı ekipmanların kurulumu ve SCADA ile bağlantıları, elektromekanik sistemler gerekliliklerine uyumlu olarak tüm sistemin topraklaması, Çerkezköy istasyonundaki tüm Cer trafo merkezi ekipmanlarının SCADA sistemi ile uzaktan kontrolünün sağlanması işleri Ulusal ve Uluslararası standartlara uygun bir şekilde gerçekleştirilmiştir.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Avrupa Birliği-Türkiye Mali İşbirliği çerçevesinde IPA II Döneminde gerçekleştirilen en büyük altyapı projeleri arasında yer almaktadır. Projeye tahsis edilen IPA fonu Türkiye’ye IPA II döneminde tahsis edilen toplam fonun yaklaşık %8‘ini, ulaştırma sektörüne tahsis edilen fonun ise yaklaşık %74‘ünü oluşturmaktadır. Projenin bütünü, Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Kapıkule olmak üzere 3 kısımdan oluşmaktadır.

Sözleşmemiz kapsamındaki kısım olan projenin 152.906 km‘lik Çerkezköy-Kapıkule kesiminin inşası, Avrupa Birliği ve Türkiye’nin ortak finansmanıyla gerçekleştirilmiştir. Toplam 275 Milyon Euro AB fonu kullanılmış olup kalan 76 kilometrelik diğer kısımlar ise eş zamanlı olarak TCDD Genel Müdürlüğü tarafından milli bütçe imkanlarıyla yapılmıştır. Türkiye’nin Bulgaristan sınırından İstanbul’a kadar uzanan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı projesinin, bütçe büyüklüğü ve teknik özelliklerinin yanı sıra TEN-T (Trans Avrupa Ulaşım Ağları) koridorlarına uygun olarak AB-Türkiye-Asya demiryolu bağlantısı sağlaması da önem taşımaktadır.